Vig Racing - rallysport med karakter

                     

     skriv din mening på www.rallydebatten.dk         antal besøg   

Støt vores sponsor - de støtter os          Til forsiden

 

   Velkommen til vores nyhedsside

                                   Vi kører stort kun grusrally i Sverige - da det er vores store lidenskab -
                                selvom svenskerne kører fra os for det meste.
                               Skriv en hilsen til os eller se mere ved at 'Klikke' på linkne herunder eller ude til venstre - tak for du kiggede ind !

                              


Skrevet af: web439813Løbskalender
Løbskalender 2013

 
Planlagt løb i 2013
 

Dato

Klub

Løb

Sted

31. marts

Simrishamns MK

Simrishamns Mixen

Aflyst

Simrishamn, Sverige

27. april

Kristianstads MK

Kong Christian Race

Kristianstad, Sverige

18. maj

Ljungby MK

Midsommerdansen

Ljunby, Sverige

15. juni

Växjö MS

Dackefejden

Växjö, Sverige

17. august

Vimmerby MS

Emiltrofén

Vimmerby, Sverige

31. august

SMK Hörby

TV Svängen

Hörby,Sverige

14. september

Asarums MS

Ekratten

Trelleborg , Sverige

28. september

Nässjö MK

Rally Småland

Nässjö , Sverige



0 Kommentarer
Skriv ny kommentar

Skrevet af: web439813Nyheder
Kong Christian Race - Kristiansstad

Den 27. april, dagen efter Bededag er vi tilmelt det første officielle løb i SSRC og vi glæder os.
Løbet længe er 220 km heraf 41 SS fordelt på 6 prøver.

se indbebydelse her.

Christian

 

 



0 Kommentarer
Skriv ny kommentar

Skrevet af: web439813Nyheder
Simrishamn Mixen 2013 - aflyst.
Simrishamn Mixen er aflyst p.g.a. af sne - vi havde ellers glædet os til at komme igang igen. her den 13. april 2013.


0 Kommentarer
Skriv ny kommentar

Skrevet af: web439813Nyheder
Simrishamn Mixen 2012

Så oprandt omsider Lørdag 31 Marts , og vi fra VIGRACING havde sæsonstart i den Svenske rally cup serie SSRC , som består af 10 indledende afd. samt en finale.

Første afd var i Simrishamn , hvor 240 km med 41 km Specialprøver ventede på det sydsvenske grus.

Vi havde Kasper og Christina fra team Devill racing med i deres røde golf , så vi var alle spændte hvorledes det hele forløb , herefter vinterens forbedringer af vore biler.

Ved teknisk kontrol fik vi vores første overraskelse.

Der har været et par personer som har 'øffet' over at jeg har monteret 6 portede XYZ forbremser på bilen , og at man nok skulle give besked til de svenske kontrollanter.

Det har man så gjort , således at som en af få biler , blev vore bremser fotograferet på alle leder og kanter , og der kom en påtale om dette , men vi fik da lov til at starte.

Det er godt nok utroligt at man gider bruge så meget energi på en gammel mand som mig , og vores gamle Manta. Andre Opel'er i Sverige , kører med 2,4 L maskiner med 260 HK , Volvo bagtøj og gearkasser , Proflex gevindundervogn og jeg ved ikke hvad. Det eneste som er Opel er karossen. Hvor det står henne i Homologeringsattesten at dette er lovligt aner jeg ikke , men de kan åbenbart få deres biler godkendt. Jeg må ikke have store bremser på , for at gøre bilen sikrere at køre i , for så kan den ikke blive godkendt her i landet , da det ikke står i homologeringsattesten.

Jo tak. Det danske system fungerer efter regelrytteriets bedste ordning , men hvor er det dog latterligt. En gammel mand på 58 år som kører som C kører i Sverige , og på ingen måde kan komme bare i nærheden af de fleste i vores klasse , skal åbenbart ikke have lov til dette , medens svenskerne kan stort set alt.

Nu skal vi til rallysyn , og der bliver monteret 4 portede calibre igen , så har systemet igen vundet.

Nå tilbage til Race.

Det var også set med spænding , hvor meget rust der lige skulle bankes af os to gamle , og der var meget.

Det var lidt nervøst det meste , og vore tider lå 10-20 sek efter de fleste i klassen pr.prøve.

Vores notelæsning fungerede bedre end længe , men det var ikke perfekt , så her har vi stadig noget at arbejde med. Det tager nok tid før jeg tør stole 100% på informationerne , men det er sikkert et tilvænningsspørgsmål hvornår det sker. En ting er sikkert. Den dag det sker skærer vi de 10-20 sek. af pr prøve , og kan så følge de andre nogenlunde.

Vi blev nr. 116 generelt ud af 179 startende , samt nr 8 i vores klasse , hvilket vi er godt tilfredse med da det giver SSRC point på konto'en.

Team Devill racing blev nr 98 generelt og 6 i klassen , så her kom der også gode point på konto'en.

Begge teams lider af at vi er de svenske biler underlegne , hvad angår motorkraft , da de fleste ligger og kører rundt med 270-300 HK , i bller som aldrig kunne blive godkendt her i landet. Desuden mister vi også meget tid på grund af vores alder , da de andre teams er unge mennesker mellem 20-30 år , som altid kun har kørt grus.

Det positive var at bilen fungerede til UG med kryds og slange ( det er jo en Opel ) , så vinterens arbejde havde betalt sig.

Der var som sædvanlig diverse afkørsler af sindsyge svenskere i deres volvo'er , som tog sig nogle gevaldige rulleture og ikke var helt bulefri bagefter. Om de kommer ud at køre igen tror jeg ikke , men man ved aldrig med de svenskere.

Næste gang vi stiller til start bliver den 28 April i Kristianstad , og dagen efter er vi tilskuere ved Lille Mats rallysprint i Hässleholm.

Havde der været pokaler til de teams som havde haft det sjovest , var vi med garanti i top 3.

Søren Vig Racing

 



0 Kommentarer
Skriv ny kommentar

Skrevet af: web439813Videoer
Video Simrishamns Mixen 2012

'>



0 Kommentarer
Skriv ny kommentar



TalkActive Blog - Copyright 2008 - Talkactive ApS - all rights reserved.